Ce sunt tranzacțiile  transfrontaliere?
Tranzacțiile transfrontaliere - sunt plățile efectuate cu carduri bancare în  afara Republicii Moldova. Acestea se refera nu numai la operațiunile efectuate  cu prezența fizică a cardului (retragere de numerar la ATM, plata achizițiilor  în magazin prin intermediul terminalului de plată (POS)), dar, deasemenea,  achizițiile efectuate în internet prin intermediul site-urilor străine.
 
Cum se executa operațiunile cu  carduri în străinătate? 
Operațiunile au loc în două etape: autorizarea numerarului și decontarea  efectivă a numerarului din cont.
Autorizarea - este blocarea temporară a numerarului din  cont la efectuarea operațiunilor prin intermediul cardului 
- Dacă efectuați plata pentru produse prin intermediul cardului, la această  etapă banca vânzătorului primește datele cardului Dvs., solicita blocarea sumei  necesare, și transmite datele respective, prin intermediul sistemului de plăți  VISA, către ProCredit Bank.
- Banca verifică datele cardului bancar și ale contului (termenul de  valabilitate a cardului, prezențablocărilor, disponibilitatea sumei necesare în  cont), și efectuează confirmarea autorizației, dacă totul este în regulă și suma  necesară este prezentă în cont.
- În cazul în care pe card sunt aplicate careva blocari, sau fondurile  necesare pentru plată lipsesc - banca va interzice autorizarea și operațiunea nu  va fi efectuata.
- Dacă autorizarea are loc cu succes, suma platii este blocată in cont și  plata se consideră executată . Blocarea banilor presupune doar faptul că nu veți  putea utiliza suma respectivă, deși fizic decontarea banilor din contul de card  încă nu a avut loc . Pentru aceasta este necesar ca vânzătorul să efectueze  operațiunea de decontare.
Decontarea - este debitarea efectivă a numerarului din  contul curent, care are loc după ce ProCredit Bank primește confirmarea de la  banca vânzătorului de a efectua achiziția. De regulă, această operațiune are loc  în decursul câtorva (maximum - 30) zile după autorizarea plății și blocarea  fondurilor. În același moment are loc și decontarea reciprocă între bănci.
  
Cum are loc conversia valutară  atunci când se efectuează tranzacțiile transfrontaliere prin intermediul  cardului? 
În operațiunea de conversie sunt implicate trei valute:
- Valuta contului - valuta în care clientul păstrează banii  în cont (MDL, EUR, USD);
- Valuta operațiunii - valuta în care a fost efectuată  operațiunea (a fost achiztionat bunul sau serviciul necesar clientului);
- Valuta decontarii prin sistemul de plată - valuta în care  se efectueaza decontarea reciprocă intre banci prin intermediul sistemului de  plăți . În cazul VISA – este exclusiv USD.
 
Principiile de conversie a plăților în sistemul international de  plată  
- Valuta operațiunii se compară cu valuta sistemului de plati VISA (USD) și,  în cazul în care valutele nu coincid, conversia are loc la cursul sistemului  international de plati VISA . Cursurile de conversie VISA le puteți găsi urmind  link-ul .
- Valuta de referință VISA (USD) se compară cu valuta contului clientului. Și,  dacă valutele nu coincid, atunci are loc conversia repetată - la cursul  comercial al băncii. Cursul comercialal ProCredit Bank, pentru operațiunile  efectuate cu cardul, este afișat pe pagina principală a site-ului.
- Decontarea numerarului din contul clientului nu se efectuează în momentul  achiziției, dar peste câteva zile. Prin urmare, suma finală debitata din contul  Dvs., ar putea fi mai mare/ mai mică decît suma blocată, în funcție de cursul  valutar aplicat in momentul retragerii numerarului din cont.
- Dacă valutele coincid, conversia nu are loc. 

  
 
 
Matricea conversiilor la  efectuarea operațiunilor pe card    
 

* În cazul retragerilor de numerar în valută străină, prin intermediul ATM, conversia are loc la cursul de vânzare ProCredit Bank pentru operațiunile efectuate prin intermediul cardului.