ProCredit Bank

ProCredit Bank

0800 000 10 Contact Centru

+373 22 27 07 07 pentru apeluri internaționale

Adresa juridică: bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 65, oficiul 901, MD-2001, Chişinău, Republica Moldova

 

 

Atenție, escroci!

 

Cum poate un escroc să obțină datele cardului sau ale sistemului de deservire la distanță ProBanking? Este simplu – întreabă clientul! 

 

Într-un mediu permanent în schimbare, escrocii inventează noi legende pentru a obține datele confidențiale. Vă sugerăm să faceți cunoștință cu unele reguli simple care o să vă protejeze.

 

 

I. Numai Dvs. trebuie să cunoașteți detaliile cardului Dvs. bancar și ProBanking / Mobile Banking:

 

• Detalii card: număr complet, data expirării, codul din 3 cifre pe verso (CVV) 

• Numele utilizatorului și parola de la ProBanking / MobileBanking

• Coduri și parole unice, primite ca SMS TAN notificare

 

 

Vi s-au cerut aceste date? Un escroc te sună!

 

Reprezentanții Băncii nu solicită astfel de date.

 

 

II. Reprezentanții băncii nu folosesc aplicații de la terți pentru a comunica cu clienții! Dacă aveți neclarități - sunați la bancă!

 

Un apel primit de la orice număr poate aparține escrocilor. Din păcate, aceștia au capacitatea de a schimba numărul definit pe telefon. 

 

Nu apelăm clienții prin WhatsApp, Viber și alte aplicații.

 

Comunicarea cu angajații băncii are loc numai prin intermediul serviciului Contact Centru, la numărul 0800 000 10 pentru apelurile naționale și +373 (22) 27 07 07 pentru apelurile internaționale. 

 

 

Ați primit un apel prin intermediul rețelelor sociale/ prin alte aplicații sau la numărul Dvs. personal și vrea să afle detalii despre cardul Dvs. bancar? Un escroc te sună!

 

 

III. Cele mai frecvente legende ale escrocheriei. 

 

Vom descrie situațiile “populare” prin care escrocii încearcă să obțină datele Dvs.

De obicei, escrocii se prezintă ca ofițeri de securitate ai oricărei bănci sau apelează la dvs. în calitate de un potențial cumpărător din anunțuri plasate pe platformele specializate de vânzare/cumpărare și acționează conform scenariului:

 

• A fost efectuată o operațiune cu cardul, pe care nu o confirmați. Pentru a o anula sau a bloca cardul, vi se cere să oferiți datele cardului, codurile din mesaje sau parolele bancare online, vă întreabă câți bani aveți pe card/cont.

• Sub pretextul plății pentru produsul achiziționat, vă îndeamnă să completați un formular pe un link expediat către Dvs., unde se solicită detaliile cardului, soldul contului și alte date confidențiale, cum ar fi o parolă unică expediată prin SMS!

• Pentru a opri operațiunile neautorizate sau pentru a vă proteja telefonul, vi se poate solicita să instalați o aplicație suplimentară pe telefon.

• Sub pretextul unui sondaj sau al unui apel de la orice bancă, ei sunt interesați la care bănci aveți carduri deschise.

 

 

Ați primit un apel cu un subiect similar? Încheiați conversația și sunați personal la Bancă!

Fiți atenți și apelați serviciul Contact Centru pentru orice situație similară!

 

 

IV. Nu aveți încredere în surse necunoscute de pe Internet

 

Protecția împotriva fraudei:

 

• Pentru a efectua achiziții online, achita serviciile comunale, utilizați serviciile oficiale de plată. Nu plătiți pentru bunuri sau nu primiți o rambursare pe linkurile care v-au fost transmise prin corespondență sau mesaje;

• Site necunoscut cu reduceri la bilete? Acesta ar putea fi un site de phishing pentru colectarea datelor. Încercați să îl ocoliți sau să verificați cu atenție informația despre acest site.

• Serviciile care promit câștiguri, recompense pentru sondaje completate și alte compensații sunt un truc obișnuit al escrocilor. Asigurați-vă că verificați recenziile online înainte de a utiliza astfel de servicii.

 

Plătiți numai prin surse credibile!

 

Dacă totuși ați nimerit în astfel de situații și ați oferit datele personale, trebuie să blocaţi urgent cardul, utilizând serviciile online MobileBanking sau să sunați la Contact Centru 0800 000 10.

 

Cu respect,

echipa ProCredit Bank