ProCredit Bank - 10 ani de succes

 

B.C. ProCredit Bank S.A. a obținut licența bancară la 17 decembrie 2007, în contextul unui climat macro-economic dificil.

Olga Bulat – membru al echipei de management al băncii: A fi “lucrător bancar” sau “bancă” a devenit pentru mulți egal cu ceva neplăcut, cu ceva ce nu vrei să fii sau cu ce nu vrei să te asociezi. Crizele din ultima perioadă, multinaționale, dacă nu au dat naștere, atunci cu siguranță au contribuit la formarea acestei impresii. Este o impresie cu care mulți se luptă și sper că unii reușesc să o modifice. În cei 10 ani de activitate în Republica Moldova, indirect am schimbat stereotipul imaginii tradiționale despre ce înseamnă să fii ”lucrător bancar”. Am trecut prin transformări continuii pentru a oferi soluții de finanțare personalizate, pentru a sprijini inițiativele pornite din pasiune, astfel incât am reușit să obținem cea mai frumoasă recompensă - fidelitatea clienților noștri.”

Încrederea acordată de către clienții băncii determină ProCredit Bank să depună eforturi pentru diversificarea, îmbunătățirea şi crearea de noi servicii competitive, implementarea celor mai moderne tehnologii în deservirea clienţilor, promovarea măsurilor prietenoase mediului înconjurător precum si implementarea  standardelor europene pe piața bancară din Moldova.

Olga Bulat este convinsă că: „Toate succesele le datorăm faptului că, în toate lucrurile, am fost consecvenți. Din moment ce eram convinși că ceea ce facem e bine, urmăm cursul, fără a ne abate de la el. Iar cursul, este unul care des nu este dictat de ”normele business-ului bancar”, dar de viziunea noastră a unui business sustenabil. De 10 ani suntem o Banca...şi am sa fiu modestă spunând ca suntem o Banca „neobișnuită”.

 

Ultimii doi ani nu au fost o excepție. Aceștia au fost marcați de implementări ce ne-au consolidat şi mai mult poziția pe piața bancară:

  • astfel, a fost revizuită strategia de lucru cu clienții business, cu scopul de a maximiza impactul pe care îl avem în dezvoltarea segmentului ÎMM, creând un model bazat pe o selecție atentă a clienților – o selecție dublă, în care nu doar noi alegem cu cine lucrăm, dar și noi suntem aleși de clienții noștri;
  • am creat oportunități noi si inedite pentru clienții business, oferindu-le posibilitatea de a efectua tranzacții valutare la un preț fix, transparent - „flat fee”;
  • am venit în sprijinul clienților business - importatori din China – oferindu-le oportunitatea de a efectua transferuri valutare direct in Yuan Renminbi (CNY) chinezesc;
  • am fost primii care au lansat, în martie 2016, programul de garantare InnovFin, acordat de către Fondul European de Investiții şi destinat sprijinirii proiectelor de modernizare a sectorului de producere și agrar. Programul InnovFin este oferit de către Fondul European de Investiții, în parteneriat cu ProCredit Bank, în baza programului Orizont 2020 - Programul-Cadru al Uniunii Europene pentru Cercetare și Inovare;
  • suntem unicii care au implementat standarde de mediu, pe care le avem drept parte componentă a responsabilității noastre sociale. Astfel drept rezultat, la 11 iulie 2017 ProCredit Bank a devenit prima și singura bancă din Republica Moldova care a fost certificată în conformitate cu standardul ISO 14001: 2015 - standard recunoscut la nivel internațional pentru sistemele de management de mediu;
  • am lansat Zonele de autodeservire 24/7, unde clienții au posibilitatea de a efectua majoritatea operațiunilor bancare la orice oră, fără a fi dependenți de programul de lucru al agențiilor, optimizând continuu oportunitățile de deservire ale clienților. În acest fel, la sfârșitul lui septembrie 2017 am devenit unica bancă, care înregistrează 99% tranzacții automatizate din totalul tranzacțiilor efectuate de clienții Băncii;
  • am făcut si continuăm sa efectuăm investiții în infrastructură ce corespund standardelor europene;

 

Toate aceste eforturi confirmă că suntem o bancă pentru business clienți. Și totuși, realizăm că investițiile în business-uri din Republica Moldova, ce contribuie la dezvoltarea țării, n-ar fi posibile fără persoanele fizice care își plasează economiile în bancă.

Cu gândul la acei clienți, care aleg stabilitatea și siguranța economiilor cu ProCredit, în 2017 am lansat un nou concept de deservire a clienților persoane fizice - Direct Banking. Aceasta oferă posibilitate de utilizare simplă, sigură şi convenabilă a serviciilor bancare, în special prin intermediul canalelor de deservire la distanță. Astfel, clienții noștri obțin autonomie în management-ul resurselor financiare proprii.  

 

Toate aceste inovații au sens doar dacă sunt susținute de o echipă integră și entuziastă. O astfel de echipă: entuziastă, motivată, profesionistă e ceea la ce lucrăm în permanență. Considerăm că angajații noștri nu ar trebui să se conformeze unui tip de profil, din contra, apreciem diversitatea în ceea ce privește studiile urmate, experiența de muncă si personalitatea acestora. Procesul nostru de selecție este exigent, dar în același timp transparent. ProCredit Bank investește continuu în dezvoltarea personalului oferindu-le cursuri de calificare în Academiile ProCredit din Germania, Macedonia și Kosovo, dar și schimb de experiență în cadrul celor 13 bănci ale grupului.

10 ani, pentru noi, nu e doar o cifră. Pentru noi e o istorie lungă și e parte din viața noastră și a partenerilor noștri – clienții. O istorie care continuă și care credem că va fi tot mai plină de exemple de succes a celor, ce colaborează cu noi.”

 

 

 

 

 

***B.C. ProCredit Bank S.A. este o bancă internațională cu 100% capital străin, cu acționari exclusiv din Germania şi Olanda: ProCredit Holding, Germania, KfW, Germania şi DOEN Foundation, Olanda. Banca face parte din grupul financiar internațional ProCredit, care îşi desfăşoară activitatea în Europa de Est, America Latină şi în Germania.